Digital repository of Slovenian research organisations

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:RALSA : priročnik za uporabo
Authors:ID Mirazchiyski, Plamen (Author)
ID Klemenčič Mirazchiyski, Eva (Translator)
ID Peras, Igor (Translator)
Files:URL URL - Source URL, visit https://www.pei.si/raziskovalna-dejavnost/projekti/odnos-osmosolcev-v-sloveniji-in-evropi-do-migrantskih-tematik/
 
.pdf PDF - Presentation file, download (4,80 MB)
MD5: F4714313916E42E487ED9A9E507DC8FC
 
Language:Slovenian
Typology:2.01 - Scientific Monograph
Organization:Logo PI - Educational Research Institute
Abstract:Ta priročnik je prevod priročnika RALSA: User Guide (v angl.), ki je dostopen na povezavi: https://ralsa.ineri.org/user-guide/. Nastanku orodja/platforme RALSA (The R Analyzer for Large-Scale Assessments) je botrovalo to, da je dr. Plamen Vladkov Mirazchiyski iskal bolj dostopne in celovite rešitve za analizo podatkov mednarodnih primerjalnih raziskav in študij na področju vzgoje in izobraževanja - zaradi kompleksnosti in dizajna vzorčenja teh raziskav, pa tudi zaradi določenih razlik pri omenjeni kompleksnosti teh raziskav. RALSA je tako orodje za analizo podatkov, ki jih zberemo v okviru mednarodnih primerjalnih raziskav in študij na področju vzgoje in izobraževanja. Zasnova teh raziskav je kompleksna, tako v smislu vzorčenja, kot v smislu zasnove kognitivnih instrumentov, ki merijo znanja na številnih področjih. Sodelujejo pa ne le učenci oz. dijaki, temveč tudi njihovi učitelji, ravnatelji šol, v nekaterih primerih tudi starši, pa tudi IKT koordinatorji na šolah. Zaradi vsega naštetega klasični programi za statistično izračunavanje niso ustrezni, ker moramo tudi pri analizah upoštevati vse te specifike. Še več, obstajajo tudi določene razlike med posameznimi mednarodnimi primerjalnimi raziskavami in študijami (tako pri zasnovi kognitivnih instrumentov in izračunih na tej podlagi, kot pri samem vzorčenju). Prav zato ni na voljo ene rešitve, ki bi bila ustrezna za vsako od teh specifik. RALSA pa vse navedeno upošteva že avtomatično.
Keywords:pedagogika, vzgoja, pedagoško raziskovanje, statistične metode, mednarodne raziskave, analiza podatkov
Place of publishing:Ljubljana
Place of performance:Ljubljana
Publisher:Pedagoški inštitut
Year of publishing:2024
Year of performance:2024
Number of pages:1 spletni vir (1 datoteka PDF (157 str,))
PID:20.500.12556/DiRROS-22915 New window
ISBN:978-961-270-402-5
UDC:37.012(035)(0.034.2)
COBISS.SI-ID:220620803 New window
Note:Prevod dela: RALSA; Nasl. z nasl. zaslona; Uvodnik / Eva Klemenčič Mirazchiyski: str. 6; Opis vira z dne 10. 3. 2025;
Publication date in DiRROS:08.07.2025
Views:421
Downloads:225
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Document is financed by a project

Funder:ARIS - Slovenian Research and Innovation Agency
Project number:L5-4571
Name:Odnos osmošolcev v Sloveniji in Evropi do migrantskih tematik – podatki raziskave IEA ICCS 2009, 2016 in 2022

Licences

License:CC BY 4.0, Creative Commons Attribution 4.0 International
Link:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Description:This is the standard Creative Commons license that gives others maximum freedom to do what they want with the work as long as they credit the author.

Back