Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Interpelacija učencev in učenk v nosilce človekovih pravic : retorična analiza učne priprave
Avtorji:ID Bezlaj, Lucija Zala (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,05 MB)
MD5: E8DFEFCD8BE66FBF9724061C3E234C47
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo PI - Pedagoški inštitut
Povzetek:V pričujočem članku s pomočjo diskurzivne analize primera učne priprave ugotavljam, na kakšen način so učenci in učenke interpelirani v zamišljeno skupnost nosilcev in nosilk človekovih pravic. Ideološki proces interpelacije je mogoče spremljati skozi rabo jezika, ki je mesto in orodje izvajanja pedagoške prakse. Za analizo tega je uporabljena retorična metoda, izhajajoča iz Aristotelovega retoričnega aparata, s katero so analizirani trije različni momenti interpelacije skozi diskurz – vzpostavitev sentimentalne podobe »univerzalne skupnosti«, vzpostavljanje ločnice do časovno in prostorsko oddaljenih družb, ki domnevno kršijo človekove pravice, ter »samostojno« izrekanje obsodbe kršenja pravic. Z analizo procesov interpelacije skozi jezikovno rabo v pedagoškem procesu so obenem prikazani nepredvideni, neeksplicitni in pogosto kontradiktorni učinki te rabe, skozi katere se nakazuje razpoka, inherentna sami ideologiji človekovih pravic, ki s sklicevanjem na univerzalnost vzpostavlja in reproducira specifične načine izključevanja.
Ključne besede:interpelacija, človekove pravice, učna priprava, diskurzivna analiza, retorika
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.07.2023
Leto izida:2023
Št. strani:str. 413-440, 570
Številčenje:Letn. 60, št. 3
PID:20.500.12556/DiRROS-22909 Novo okno
UDK:[373.3.091.321:341.231.14-057.874]:81'42
ISSN pri članku:0040-3598
DOI:10.51936/tip.60.3.413 Novo okno
COBISS.SI-ID:171171587 Novo okno
Datum objave v DiRROS:08.07.2025
Število ogledov:260
Število prenosov:147
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Interpellation of pupils into human rights holders
Povzetek:The article examines a discursive analysis of a lesson plan case study to identify how pupils are interpellated into an imagined community of bearers of human rights. The process of interpellation can be traced through language use as the site and tool of pedagogical practice. The rhetorical method, derived from Aristotle’s rhetorical apparatus, was applied to analyse the latter. In the study, several moments of interpellation through the discourse were discussed – the establishment of a sentimental image of the ‘universal community’, creating a distinction from societies that are temporally and spatially distant and presumed to violate human rights, and the ‘independent’ pronouncement of condemnation for rights violations. Analysing the processes of interpellation through language use in the pedagogical process demonstrates its unforeseen, inexplicit and often contradictory effects. Through them, a fissure inherent in the ideological construction of human rights itself is indicated; by invoking their universality, specific modes of exclusion are established and reproduced.
Ključne besede:interpelation, human rights, lesson plan, discursive analysis, rhetoric


Nazaj