Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Vertikalni okvir za poučevanje govornega nastopanja v osnovni šoli za celovito oblikovanje govork in govorcev
Avtorji:ID Žmavc, Janja (Avtor)
ID Cestnik, Mojca (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://journals.uni-lj.si/jezikinslovstvo/article/view/18095/16371
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,35 MB)
MD5: 81C2A42B9E5F67AF44A9BF676F0DA24E
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo PI - Pedagoški inštitut
Povzetek:V prispevku obravnavava predlog za poučevanje govornega nastopanja v osnovni šoli. Kot eno ključnih točk poudariva pomen procesnega in celovitega usvajanja govornega nastopanja v okviru osnovnošolske vertikale, ki ga osvetliva skozi obravnavo nekaterih skupnih točk med antičnim modelom retoričnega izobraževanja in sodobnimi konceptualizacijami govornega sporazumevanja. V drugem delu predstaviva nekatera problemska mesta v veljavnem učnem načrtu, skupaj s tristopenjskim okvirom za poučevanje govornega nastopanja. Meniva, da tako zamišljen pristop omogoča uspešnejše razvijanje zmožnosti suverenega in avtentičnega javnega nastopanja.
Ključne besede:vzgoja in izobraževanje, osnovna šola, pouk slovenščine, govorno nastopanje, vertikalno poučevanje, retorika
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2024
Leto izida:2024
Št. strani:str. 96-115
Številčenje:Letn. 69, št. 3
PID:20.500.12556/DiRROS-21327 Novo okno
UDK:808:37.091.3
ISSN pri članku:0021-6933
DOI:10.4312/jis.69.3.95-115 Novo okno
COBISS.SI-ID:209176067 Novo okno
Datum objave v DiRROS:27.01.2025
Število ogledov:551
Število prenosov:377
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Jezik in slovstvo
Skrajšan naslov:Jez. slovst.
Založnik:Slavistično društvo Slovenije, Slavistično društvo Slovenije, Založba Univerze v Ljubljani, Zveza društev Slavistično društvo Slovenije
ISSN:0021-6933
COBISS.SI-ID:746756 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0106
Naslov:Edukacijske raziskave

Financer:Drugi - Drug financer ali več financerjev
Program financ.:Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
Številka projekta:C3350-24-431002

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:A vertical framework for teaching oral performance in primary school
Povzetek:This paper discusses a proposal for teaching oral performance in primary school. As one of the critical points, we stress the importance of a process-oriented and comprehensive acquisition of oral performance within the primary school, which we highlight through a discussion of some of the common points between the ancient model of rhetorical education and contemporary conceptualizations of oracy. In the second part, we present some of the problem areas in the current curriculum, together with a three-step framework for teaching oral performance. This approach allows for a more successful development of the ability to speak confidently and authentically in public.
Ključne besede:rhetoric, education, primary school, teaching Slovene, oral presentation, vertically based teaching


Nazaj