Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Beauty and the Beast : The Dark Sides of Love
Avtorji:ID Proimos, Constantinos V. (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (824,00 KB)
MD5: CC5F6D93F250FD3808B97771BDFB4175
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo INR - Inštitut Nove revije, zavod za humanistiko
Povzetek:My paper departs from the classic French fairy tale authored by Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve about a handsome prince turned into a hideous beast by a magic spell that only love could break. The Beauty is a beautiful, young, albeit poor woman who eventually falls in love with the Beast and frees the prince from him. By pairing beauty with ugliness and attraction with repulsion, the fairytale allows introspection into the phenomenon of love, which is the natural and appropriate response to Beauty, according to Plato. I am reading the story of the Beauty and the Beast together with Alexander Nehamas’s Neoplatonist book Only a Promise of Happiness. The Place of Beauty in a World of Art trying, first, to establish who the Beauty is as the sovereign and who the Beast, and then inquire into the adventurous liaison of the couple. Finally, I argue that beauty not only promises happiness, as Stendhal’s famous quote states, but also threatens its lovers with misery, frustration, and disorientation. Furthermore, in all love affairs, beauty alternates with ugliness, i.e., the one replaces the other, exactly as the Prince becomes the Beast only to turn again into a Prince, ad infinitum, thus representing desire and its psychic palimpsest.
Ključne besede:Alexander Nehamas, beauty, love, beast, Plato, Jacques Lacan
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:23.06.2022
Leto izida:2022
Št. strani:str. 467-484
Številčenje:Letn. 31, št. 120/121
UDK:165.6/.8
ISSN pri članku:1318-3362
DOI:10.32022/PHI31.2022.120-121.21 Novo okno
COBISS.SI-ID:119961347 Novo okno
Datum objave v DiRROS:25.10.2024
Število ogledov:27
Število prenosov:8
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Phainomena : [glasilo Fenomenološkega društva v Ljubljani
Skrajšan naslov:Phainomena
Založnik:Fenomenološko društvo [etc.], Fenomenološko društvo [etc.], Nova revija, Inštitut Nove revije - Zavod za humanistiko
ISSN:1318-3362
COBISS.SI-ID:29705216 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Lepotica in zver : Temne strani ljubezni
Povzetek:Članek izhaja iz klasične francoske pravljice Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve o čednem princu, spremenjenem v ostudno zver zaradi čarovnega uroka, ki ga lahko prekine samo ljubezen. Lepotica je lepa, mlada, a revna ženska, ki se sčasoma zaljubi v Zver in princa odreši spod njene oblasti. S tem ko lepoto vzporeja z grdoto in privlačnost z odporom, pravljica omogoča vpogled v fenomen ljubezni, ki je po Platonu naraven in primeren odziv na Lepoto. Zgodbo o Lepotici in Zveri berem skupaj z neoplatonistično knjigo Alexandra Nehamasa Only a Promise of Happiness. The Place of Beauty in a World of Art (Samo obljuba sreče. Mesto lepote v svetu umetnosti) pri čemer skušam najprej ugotoviti, kdo je Lepotica kot suveren in kdo Zver, in nato raziskati pustolovsko razmerje ljubezenskega para. Nazadnje zagovarjam trditev, da lepota ni samo obljuba sreče, kakor pravi Stendhalov znameniti citat, temveč ljubimca tudi ogroža z bedo, frustracijo in dezorientacijo. Poleg tega se znotraj vseh ljubezenskih razmerij lepota izmenjuje z grdoto, se pravi, ena nadomešča drugo natanko tako, kakor tudi Princ postane Zver samo zato, da se spet spremeni v Princa, ad infinitum, s čimer ponazarja željo in njen psihični palimpsest
Ključne besede:Alexander Nehamas, lepota, ljubezen, zver, Platon, Jacques Lacan


Nazaj