Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Survey on the attitudes of school community members regarding the role of the language(s) of schooling in the integration process of pupils with an immigrant background in Slovenia
Avtorji:ID Čok, Tina (Avtor)
Datoteke:URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://doi.org/10.26529/cepsj.1831
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/1831
 
.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,31 MB)
MD5: FEC7FB0A396E97B4EDBC9A5983E1BE5C
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZRS Koper - Znanstveno-raziskovalno središče Koper / Centro di Ricerche Scientifiche Capodistria
Povzetek:In terms of integration policy, Slovenia is considered a country that pro-motes the integration of children with an immigrant background into schools as quickly as possible. However fast the integration process may be, languages always play a key role in the education of pupils with an immigrant background and teachers need to adapt to their different lan-guage needs and literacy levels. Furthermore, it is important that teachers use teaching methods that promote pupils’ linguistic development in their mother tongue as well. In this paper, we present the results of research on the role of languages of schooling in the success of all pupils in Slovenian primary education institutions, with a focus on those with an immigrant background. To achieve this goal, we conducted an anonymous survey (n = 78) among teachers and support staff and interviewed principals from nine Slovenian primary schools. The main aim of the survey and inter-views was to investigate the status and understanding of the role of the languages of schooling in the context of the newly proposed cognitive-in-clusive language didactics based on collaborative learning. The study found that while school staff recognise the importance of multilingual education and linguistic integration, there are significant gaps in training and sup-port mechanisms for teachers. Although schools generally support the use of multiple languages, there is a lack of cross-language awareness and vis-ible promotion of multilingualism in the school environment. The findings of the study suggest the need to introduce comprehensive, standardised training and support for teachers that focuses on improving cross-language awareness and inclusive educational practices, which can ultimately lead to better integration outcomes for immigrant pupils and enrichment of the educational environment for all members of the community.
Ključne besede:language(s) of schooling, linguistic integration, cognitive-inclusive didactics, collaborative learning
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:24.09.2025
Leto izida:2024
Št. strani:str. 89-115
PID:20.500.12556/DiRROS-20472 Novo okno
UDK:37.014.5:81
ISSN pri članku:2232-2647
DOI:10.26529/cepsj.1831 Novo okno
COBISS.SI-ID:208843779 Novo okno
Avtorske pravice:The author
Opomba:Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 25. 9. 2024; Published 24. 9. 2024;
Datum objave v DiRROS:25.09.2024
Število ogledov:58
Število prenosov:23
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies journal
Založnik:Pedagoška fakulteta Univerze, Pedagoška fakulteta Univerze, Založba Univerze v Ljubljani, = University of Ljubljana Press
ISSN:2232-2647
COBISS.SI-ID:254029824 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Program financ.:Raziskovalni projekti
Številka projekta:J6-3132
Naslov:Krepitev (socialno-)konstruktivističnega pristopa na slovenskih obmejnih območjih k poučevanju in učenju sosedskih jezikov (SJ) v osnovni šoli s soustvarjeno razširitvijo in vrednotenjem modela CoBLaLT.

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:Z6-50201
Naslov:Kognitivno-inkluzivni pristopi k medjezikovnemu zavedanju pri jezikovni integraciji otrok s priseljenskim ozadjem

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Raziskava o stališčih članov šolske skupnosti do vloge učnega(ih) jezika(ov) v procesu vključevanja učencev s priseljenskim ozadjem v Sloveniji
Povzetek:Z vidika integracijske politike velja Slovenija za državo, ki spodbuja čim hitrejše vključevanje otrok s priseljenskim ozadjem v šole. Ne glede na to, kako hiter je proces vključevanja, je vloga jezikov pri izobraževanju učencev s priseljenskim ozadjem bistvena, učitelji pa se morajo prilaga-jati učenčevim različnim jezikovnim potrebam in ravnem pismenosti. Pri tem je prav tako pomembno, da učitelji uporabljajo učne metode, ki spodbujajo jezikovni razvoj učencev, tudi v njihovem maternem je-ziku. V prispevku predstavljamo rezultate raziskave, izvedene v devetih slovenskih osnovnošolskih ustanovah, o vlogi učnih jezikov pri uspehu vseh učencev, s poudarkom na učencih s priseljenskim ozadjem. V ta namen smo izvedli (anonimno) anketo (n = 78) med učitelji in strokov-nimi delavci ter intervjuvali ravnatelje devetih slovenskih osnovnih šol. Glavni namen ankete in intervjujev je bil raziskati stanje in razumevanje vloge učnih jezikov v kontekstu novopredlagane kognitivno-inkluziv-ne didaktike jezikov, ki temelji na sodelovalnem učenju. Raziskava je pokazala, da se učitelji ter vodstveni in strokovni delavci sicer zavedajo pomena večjezičnega izobraževanja in jezikovne integracije, vendar ob-stajajo precejšnje vrzeli pri usposabljanju in podpornih mehanizmih za učitelje. Čeprav šole na splošno podpirajo rabo več jezikov, v šolskem okolju primanjkuje medjezikovnega zavedanja in vidnega spodbuja-nja večjezičnosti. Ugotovitve študije kažejo, da je treba uvesti celostno standardizirano usposabljanje in podporo za učitelje, ki sta usmerjena v izboljšanje medjezikovnega zavedanja in povečanje inkluzivnih izobra-ževalnih praks, ki lahko izboljšajo proces vključevanja učencev prise-ljencev in obogatijo izobraževalno okolje za vse člane šolske skupnosti.
Ključne besede:učni jezik(i), jezikovna integracija, kognitivno-inkluzivna didaktika, sodelovalno učenje


Nazaj