Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Environmental life cycle assessment of railway bridge materials using UHPFRC
Avtorji:ID Fifer Bizjak, Karmen (Avtor)
ID Šajna, Aljoša (Avtor)
ID Slanc, Katja (Avtor)
ID Knez, Friderik (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,33 MB)
MD5: 1065A1FEBBC0584BCDBCD15E9EC2C327
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://doi.org/10.1515/rmzmag-2016-0017
 
Jezik:Angleški jezik
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:Logo ZAG - Zavod za gradbeništvo Slovenije
Povzetek:The railway infrastructure is a very important component of the world’s total transportation network. Investment in its construction and maintenance is significant on a global scale. Previously published life cycle assessment (LCA) studies performed on road and rail systems very seldom included infrastructures in detail, mainly choosing to focus on vehicle manufacturing and fuel consumption. This article presents results from an environmental study for railway steel bridge materials for the demonstration case of the Buna Bridge in Croatia. The goal of these analyses was to compare two different types of remediation works for railway bridges with different materials and construction types. In the first part, the environmental impact of the classical concrete bridge construction was calculated, whereas in the second one, an alternative new solution, namely, the strengthening of the old steel bridge with ultra-high-performance fibre-reinforced concrete (UHPFRC) deck, was studied. The results of the LCA show that the new solution with UHPFRC deck gives much better environmental performance. Up to now, results of LCA of railway open lines, railway bridges and tunnels have been published, but detailed analyses of the new solution with UHPFRC deck above the old bridge have not previously been performed.
Ključne besede:railway, materials, ife cycle assessment, bridge, environmental
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:18.02.2017
Založnik:Naravoslovnotehniška fakulteta, Inštitut za rudarstvo, geotehnologijo in okolje
Leto izida:2016
Št. strani:str. 183-197
Številčenje:Vol. 63, no. 4
PID:20.500.12556/DiRROS-20221 Novo okno
UDK:625
ISSN pri članku:1408-7073
DOI:10.1515/rmzmag-2016-0017 Novo okno
COBISS.SI-ID:2275175 Novo okno
Avtorske pravice:© 2016 Fifer Bizjak K., Šajna A., Slanc K., Knez F.
Datum objave v DiRROS:23.08.2024
Število ogledov:18
Število prenosov:7
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:RMZ - Materials and geoenvironment : periodical for mining, metallurgy and geology
Skrajšan naslov:RMZ-mater. geoenviron.
Založnik:Naravoslovnotehniška fakulteta, Inštitut za rudarstvo, geotehnologijo in okolje
ISSN:1408-7073
COBISS.SI-ID:77096192 Novo okno

Gradivo je financirano iz projekta

Financer:EC - European Commission
Naslov:Smart Maintenance and Analysis of Transport Infrastructure
Akronim:SmartRail

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Okoljska analiza in sanacija železniškega mostu z UHPFRC
Povzetek:Železniška infrastruktura je zelo pomemben del celotnega transportnega omrežja. Gradnja in vzdrževanje prog tudi v svetovnem merilu predstavlja velik strošek. Dosedanje LCA študije (analiza življenjskega cikla), izvedene na cestnih in železniških omrežjih zelo redko vključujejo podrobno analizo infrastrukture, večinoma se osredotočijo na porabo goriva za proizvodnjo in pogon vozil. V prispevku so predstavljeni rezultati iz okoljske študije za uporabljene materiale železniškega mostu »Buna most« na Hrvaškem. Cilj te analize je bil primerjati dve različni metodi sanacije starega mostu s poudarkom na uporabi različnega materiala in za različne tipe konstrukcij. V prvem delu je bil izračunan vpliv na okolje za klasično betonsko konstrukcijo mostu, medtem ko je v drugem prikazan izračun za novo alternativno rešitve sanacije mostu; ojačanje starega jeklenega mostu s UHPFRC (mikroarmiran beton zelo visokih zmogljivosti) ploščo. Rezultati LCA kažejo, da ima nova rešitev z UHPFRC ploščo veliko manjši vpliv na okolje kot klasična betonska konstrukcija. Do sedaj objavljene LCA študije so se večinoma osredotočale na analize gradnje in sanacije odprtih železniških prog, železniških mostov in predorov. Za novo alternativno metoda, sanacije železniškega mostu z UHPFRC ploščo, okoljska LCA analiza do sedaj še ni bila objavljena.
Ključne besede:železnica, materiali LCA, LCA, most, okolje


Nazaj