Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Komentarji novic Regionalobala.si med govorjenim in pisnim diskurzom
Avtorji:ID Rolih, Maša (Avtor)
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (613,93 KB)
MD5: 865A84BF758C313C270790C34F489AC9
 
URL URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/898/chapter/64
 
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:Logo ZRS Koper - Znanstveno-raziskovalno središče Koper / Centro di Ricerche Scientifiche Capodistria
Povzetek:Komentarji spletnih novic so z razmahom spletnih komunikacijskih okolij, med katere spadajo družabna omrežja, postali način izmenjave mnenj med različnimi uporabniki. Spletni časopisi delijo svoje novice na svojih Facebook profilih in s tem omogočajo komentiranje. Komentarji so večinoma zapisani, jezik teh besedil pa odstopa od jezikovne norme, saj komunikacija pogosto poteka v neknjižnem jeziku. Vloga spletnih komunikacijskih okolij je povezovalna oz. praktičnosporazumevalna, komunikacija med uporabniki pa vsebuje elemente spontanega govora. Komentarji novic, ki jih uporabniki družabnih omrežij, kot je Facebook, zapišejo pod novico, poleg zapisa po izgovoru, leksike različnih socialnih zvrsti, rabe emotikonov in gif-ov, vsebujejo tudi sredstva besedilne semantike (deikte, diskurzne označevalce), ki so pogostejša v govorjenem diskurzu, in posebno skladnjo, značilnejšo za govorjeni diskurz. V zapisanih komentarjih spletnih novic lahko tako opazujemo značilnosti govorjenega jezika, v prispevku pa bodo prikazani predvsem primeri besedilne semantike in skladnje govorjenega jezika.
Ključne besede:komentarji spletnih novic, govorjeni jezik, spletni diskurz, besedilna semantika, skladnja
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:18.07.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 385-403
PID:20.500.12556/DiRROS-20153 Novo okno
UDK:808
DOI:10.18690/um.ff.4.2024.20 Novo okno
COBISS.SI-ID:203757059 Novo okno
Opomba:Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 6. 8. 2024;
Datum objave v DiRROS:06.08.2024
Število ogledov:347
Število prenosov:188
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del monografije

Naslov:Stanje in perspektive uporabe govornih virov v raziskavah govora
Uredniki:Mira Krajnc Ivič
Kraj izida:Maribor
Založnik:Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba
Leto izida:2024
ISBN:978-961-286-882-6
COBISS.SI-ID:201876739 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Povzetek:The enormous technological progress of the digital and networked society has enabled the creation of new new media that create a new audience – prosumers. New new media enable users to produce and consume content at the same time. It is precisely this dynamic that characterises the rise of influencers. Influencers or creators of public opinion are not a novelty, but unlike influencers in the past – royalty, nobility, political elite, athletes and others – today's influential persons gain their popularity and influence largely thanks to the development of technology, and they shape audience attitudes through the creation of announcements, vblogs, tweets and other online social media channels. In this paper, the language of influencers' is analysed in two categories: lexical and syntactic. The methodological framework is centred on a qualitative method of content analysis that can be quantified. This is a research technique used to classify and describe communication content according to predetermined categories, i.e. the communication is analysed in a systematic and quantitative way. Following the study carried out by Styria and the Nielsen agency, a research sample was defined using the NielsenMedia methodology and the InfluenceScope tool (2021).
Ključne besede:web news comments, spoken language, online discourse, semantics


Nazaj