Naslov: | Jeziki sožitja, jeziki konflikta : mednarodna konferenca |
---|
Avtorji: | ID Rolih, Maša (Urednik) ID Mikolič, Vesna (Urednik) |
Datoteke: | URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://doi.org/10.35469/978-961-7195-45-3
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.zrs-kp.si/spletna-knjigarna/
PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,22 MB) MD5: DE422D7E83EE2C2C74DAF4293182280C
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Tipologija: | 2.25 - Druge monografije in druga zaključena dela |
---|
Organizacija: | ZRS Koper - Znanstveno-raziskovalno središče Koper / Centro di Ricerche Scientifiche Capodistria
|
---|
Povzetek: | Ključna beseda znanstvene konference »Jeziki sožitja, jeziki konflikta« je moč kot ključni družbeni proces, saj vsaka družba temelji na vrednotah in institucijah, ki imajo v tej družbi določeno moč. Družbeno razmerje moči se torej formira z močjo, vpeto v družbene institucije. Moč se uveljavlja bodisi s prisilo bodisi s tvorbo pomena na osnovi diskurzov, s katerimi delujejo družbeni akterji. Glavna mehanizma oblikovanja moči sta tako nasilje in/ali demokratični diskurz.
Kako se v večplastni komunikaciji znajdejo manjšinski/priseljenski in periferni jeziki v relaciji z večinskimi/avtohtonimi in centralnimi jeziki? So v preteklosti in danes jeziki pomenili most med različnimi etničnimi skupnostmi ali pa so vodili in vodijo k etničnim in jezikovnim konfliktom? Ali jeziki kot mediji prenosa informacij v različnih sporazumevalnih okoliščinah privedejo do sožitja ali do konflikta med njihovimi posameznimi uporabniki? Kako se posameznik sooča z intenziteto jezika v digitalnem svetu – ga vodi k nasilni ali nenasilni komunikaciji? Nenazadnje pa si je treba zastaviti ključno vprašanje, kako pristope, strategije in metode učenja jezikov, ki spodbujajo ohranjanje razvijanje medkulturnega zavedanja in demokratičnost v večjezičnih skupnostih, vključevati v izobraževalne procese v digitalni dobi.
Na vsa ta vprašanja poskušajo odgovoriti prispevki v treh sekcijah: (1) Narodi in jeziki v prostorih kulturnega stika: dvojezičnost, večjezičnost, raznojezičnost, (2) Intenziteta jezika in (ne)nasilna komunikacija, (3) Didaktika večjezičnosti, nenasilne komunikacije in medkulturne književnosti. |
---|
Ključne besede: | jeziki v stiku, didaktika, zborniki, povzetki |
---|
Status publikacije: | Objavljeno |
---|
Verzija publikacije: | Objavljena publikacija |
---|
Datum objave: | 06.06.2024 |
---|
Kraj izida: | Koper |
---|
Kraj izvedbe: | Koper |
---|
Založnik: | Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Annales ZRS, = Centro di ricerche scientifiche Capodistria, Annales ZRS, = Science and Research Centre Koper, Annales ZRS |
---|
Leto izida: | 2024 |
---|
Leto izvedbe: | 2024 |
---|
Št. strani: | 1 spletni vir (1 datoteka PDF (189 str.)) |
---|
PID: | 20.500.12556/DiRROS-19064 |
---|
UDK: | 81'27(082) |
---|
ISBN: | 978-961-7195-45-3 |
---|
DOI: | 10.35469/978-961-7195-45-3 |
---|
COBISS.SI-ID: | 197685251 |
---|
Avtorske pravice: | ZRS Koper |
---|
Opomba: | Nasl. z nasl. zaslona;
Prispevki v slov., ita. in angl.;
Opis vira z dne 7. 6. 2024;
|
---|
Datum objave v DiRROS: | 07.06.2024 |
---|
Število ogledov: | 460 |
---|
Število prenosov: | 267 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |