Digital repository of Slovenian research organisations

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Fo Guang Shan's Expansion in the Religious Market of Thailand : a SWOT analysis
Authors:ID Su, Guiyu (Author)
ID Liu, Yaoping (Author)
Files:URL URL - Source URL, visit https://doi.org/10.35469/poligrafi.2022.343
 
.pdf PDF - Presentation file, download (275,64 KB)
MD5: F013F28EFF98627B16F2E44BCFCF4398
 
Language:English
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:Logo ZRS Koper - Science and Research Centre Koper
Abstract:As one of the prominent Mahayana Buddhist institutions from Taiwan, Fo guang Shan (FgS) entered the religious market of Thailand as early as the 1990s. Its influence has grown tremendously among the local Chinese communities and Thai society. Despite this, there is a dearth of scholarship dedicated to FgS’s mar-ket expansion in Theravada-dominated Thailand. Through a SWOT analysis, this paper explores FgS’s marketing strategy for the Thai religious market. The findings suggest that FgS bears certain strengths, such as its appealing humanistic Budd-hist doctrine, gift-giving networking skills and its strong emotional bonds with the Chinese communities in Thailand. These strengths have brought and will conti-nuously provide FgS with opportunities for further expansion. However, FgS’s weakness is always there and obvious, given its foreign and non-mainstream na-ture and questionable legitimacy of existing as a Buddhist institution (or temple) in Thailand. All this has already caused threats to FgS’s missionary clergies and sanctuaries, mainly based in the Bangkok area, not to mention the growingly fierce competition from its Thai Theravada and local-born Mahayana counterparts.
Keywords:religion, Thai religion, religious market, marketing strategy, SWOT analysis, Thailand
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Publication date:29.12.2023
Year of publishing:2022
Number of pages:str. 85-103
Numbering:Letn. 27, št. 105/106
PID:20.500.12556/DiRROS-16313 New window
UDC:2(5)
ISSN on article:1318-8828
DOI:10.35469/poligrafi.2022.343 New window
COBISS.SI-ID:139638787 New window
Publication date in DiRROS:28.02.2023
Views:369
Downloads:221
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a journal

Title:Poligrafi. revija za religiologijo, mitologijo in filozofijo
Shortened title:Poligrafi
Publisher:Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Nova revija, Društvo za primerjalno religiologijo, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, Društvo za primerjalno religiologijo, Znanstveno-raziskovalno središče, Annales ZRS, Društvo za primerjalno religiologijo
ISSN:1318-8828
COBISS.SI-ID:59336192 New window

Secondary language

Language:Slovenian
Title:Širitev organizacije Fo Guang Shan na tajskem religijskem tržišču : SWOT analiza
Abstract:Fo guang Shan (FgS) je kot ena od vidnejših tajvanskih ustanov za mahajanski budizem vstopila na tajsko religijsko tržišče že v 90. letih prejšnjega stoletja. Njen vpliv med lokalnimi kitajskimi skupnostmi in v tajski družbi je odtlej strmo nara-sel, vendar je kljub temu še vedno zelo malo akademskih raziskav, ki bi se posvečale njeni širitvi na tajskem tržišču, na katerem prevladuje teravadski budizem. S SWOT analizo avtorja v prispevku preučujeta trženjsko strategijo, ki jo je organizacija FgS izdelala za tajsko religijsko tržišče. Ugotavljata, da ima FgS nekaj močnih točk ‒ kot so privlačna humanistična budistična doktrina, uspešnost vzpostavljanja mrež obda-rovanja ter trdne čustvene vezi s kitajskimi skupnostmi na Tajskem ‒, ki ustvarjajo priložnosti za nadaljnje širjenje te organizacije v državi. Vendar pa so hkrati vedno prisotne in očitne tudi šibke točke organizacije FgS, namreč njena tujost in njen 'nemainstremovski' značaj ter vprašljiva legitimnost njenega obstoja kot budistične inštitucije (ali templja) na Tajskem. Te so tudi že spodbudile grožnje misijonarjem in svetiščem organizacije Fo guang Shan, ki se večinoma nahajajo na območju Bangko-ka, občutiti pa je tudi vse močnejše rivalstvo s teravadskimi budističnimi ustanovami kot tudi z domačimi mahajanskimi budstičnimi organizacijami.
Keywords:religije, tajska religija, religijsko tržišče, trženjska strategija, SWOT analiza, Tajska


Back