Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


Iskalni niz: "ključne besede" (simbolika) .

1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pahljača kot ceremonialni in religijski predmet na Japonskem
Nataša Visočnik, 2022, izvirni znanstveni članek

Povzetek: Pahljače niso le pripomoček za hlajenje, ampak imajo veliko večjo vlogo v družbenem življenju, navadah in umetniškem razvoju ljudi. Povezane so z nekaterimi kulturnimi vidiki Japonske, kot so pripomočki za ples, orodje za prenos sporočil, predmet za izkazovanje bogastva in družbenega položaja, površina za umetniško izražanje ter predmet, povezan z obrednimi in religijski nameni. Uporaba pahljač ob verskih in obrednih priložnostih se je v zgodovini močno uveljavila. Pahljačo so ljudje držali v roki ali postavili predse, ko so molili k bogovom, lahko so jo uporabljali kot simbolično manifestacijo božanstva ali samo kot orodje za molitev k bogovom, uporabljala se je kot darilo ob obrednih in posebnih priložnostih, kot so poroke, pogrebi in čajni obredi. Za razumevanje vloge pahljače v japonski družbi in zlasti na področju religije je v prispevku predstavljeno zgodovinsko ozadje razvoja tega pripomočka, v katerem spoznamo razvoj različnih vrst, oblik ter načinov uporabe v obrednih in verskih dogodkih. Z raziskovanjem muzejskih zbirk predmetov iz Azije v slovenskih muzejih je bilo najdenih nekaj japonskih pahljač, ki bi lahko bile podobne tistim, ki so služile ritualnim namenom v verskem in obrednem življenju. Te so predstavljene in analizirane, proučene so njihove konstrukcije, oblike, dimenzije in slogi, ki so opredeljeni s pomočjo literature, in primerjani s pahljačami, ki so jih uporabljali v verskih obredih na Japonskem.
Ključne besede: muzejske zbirke, pahljače, obredni predmeti, religijski predmeti, japonske religije, simbolika pahljač
Objavljeno v DiRROS: 28.02.2023; Ogledov: 400; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Razumevanje motivike in simbolike na vzhodnoazijskem porcelanu v zbirki Narodnega muzeja Slovenije
Tina Berdajs, 2022, izvirni znanstveni članek

Povzetek: V prispevku je analizirana izbrana motivika na različnih vrstah poslikanega vzhodnoazijskega porcelana, ki ga v zbirki keramike hrani Narodni muzej Slovenije. Članek z analizo primarnih virov in sekundarne literature in neposredne obravnave predmetov predstavi pregled slogov okraševanja ter izbranih rastlinskih in živalskih motivov, ki jih najpogosteje srečamo na porcelanu iz omenjene zbirke, ki spada v obdobje med prvo polovico 17. in koncem 19. stoletja (oziroma začet-kom 20. stoletja). V povezavi z analizo motivike in simbolike so predstavljene tudi tri raziskave primerov posameznih predmetov, pri katerih okrasni elementi nudijo vpogled v bogate zgodbe, povezane s kulturno-zgodovinskim ozadjem trgovskih in kulturnih izmenjav med Evropo in Vzhodno Azijo. V prispevku sta obravnavana kitajski in japonski izvozni porcelan, ki so ju masovno proizvajali za zahodne trge, vendar sta bila okrašena z vzhodnoazijsko motiviko. Prispevek vodi v razmislek o vlogi obravnavane simbolike v japonskem in kitajskem kulturno-zgodovinskem okolju in v povezavi s tem tudi (potencialne) vloge te motivike v okolju, kjer so končali predmeti vzhodnoazijskega izvora – na ozemlju današnje Slovenije.
Ključne besede: vzhodnoazijske zbirke, porcelan, vzhodnoazijski porcelan, motivika, simbolika, izvozni porcelan, Narodni muzej Slovenije
Objavljeno v DiRROS: 28.02.2023; Ogledov: 304; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Religijska in mitološka simbolika v vzhodnoazijski umetnosti
Helena Motoh, Klara Hrvatin, 2022, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: religijska simbolika, mitološka simbolika
Objavljeno v DiRROS: 28.02.2023; Ogledov: 408; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (107,18 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh