Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


Iskalni niz: "ključne besede" (cesta) .

1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pathway toward sustainable winter road maintenance (case study)
Katja Malovrh Rebec, Janez Turk, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Povzetek: Life Cycle Assessment (LCA) method was applied to evaluate the environmental impacts of winter road maintenance managed by an innovative road-weather information system and the impacts of vehicles passing the road during the snowstorm event. A case study refers to 10-hour lasting snowstorm event, considering a specific road section and application of a road-weather information management system to help winter road maintenance agency optimizing activities (salt gritting and/or plowing). Reliable information on the timing of the beginning of the snowstorm event affects (1) the activities of winter road maintenance, (2) the mobility of all vehicles passing the road, and (3) the fuel consumption of the vehicles. Since activities are optimized in case of preventive operation of winter road maintenance, less salt is needed overall. The road remains free of snow cover in case of preventive winter road maintenance operation, meaning that passenger cars and trucks pass the road at normal speed, without undesirable acceleration and braking caused by wheels slipping if snow accumulates on the road. Fuel consumption of vehicles passing salted and snow-free road remains unchanged, while fuel consumption increases in case of snow cover. Reduction of environmental burdens in case of such optimized winter road maintenance operation, is shown in this case study. The overall results of the comparative LCA analysis showed that the use of the road-weather information system in road traffic allows for as much as 25% reduction of environmental footprints. In the scenario where the winter service does not use information system the winter service also uses 40% more salt, which is also related with additional environmental impacts.
Ključne besede: LCA, okoljski odtisi, cesta, snežne razmere, preventivno delovanje, promet, poraba goriva, varnost, LCA, environmental impacts, road, snow cover, preventive operation, traffic, fuel consumption, safety
Objavljeno v DiRROS: 11.12.2023; Ogledov: 148; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (19,01 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Modelni izračun vpliva ceste na povečanje vrednostnega donosa gozda
Janez Krč, 1999, izvirni znanstveni članek

Povzetek: Opisali smo modelni izračun vpliva gozdne ceste na vrednost gozdne rente. Analizirali smo spremembo karte oblik spravila lesa in gozdno takso v odsekih,na katere izbrana cesta neposredno vpliva. Izračun primerja stroške gradnje in vzdrževanja ceste z razliko v gozdni taksi, ki je posledica spremenjenih stroškov spravila lesa. Diskontirane vrednosti stroškov in donosa primerjamo po treh različicah v odvisnosti od podmen za določanje odprtosti gozda. Raziskava je pokazala, da gostitev cestnega omrežja v že odprte predele gozdov ne povrne stroškov gradnje in vzdrževanja cest, če upoštevamo le nižje stroške spravila lesa. Cesta mora imeti zato poleg gospodarske tudi vrsto socialnih in splošnokoristnih vlog, ki pa jih ne moremo kvantitativno vrednotiti z enotnimi merili, ker še niso postavljena. Postopek primerjave je povsem determinističen, ponovljiv in prilagojen uporabi računalniškega modela pri presoji vpliva obstoječih ali načrtovanih novih gozdnih prometnic.
Ključne besede: gozdna prometnica, gozdna cesta, ocena, donos ceste, vrednost gozda, povečanje vrednosti, spravilo lesa, računalniški model
Objavljeno v DiRROS: 12.07.2017; Ogledov: 4577; Prenosov: 1845
.pdf Celotno besedilo (757,37 KB)

3.
Spremembe oblike cestišča pri različnih načinih investicijskega vzdrževanja gozdne ceste
Robert Robek, Igor Potočnik, Darij Krajčič, 1999, izvirni znanstveni članek

Povzetek: Optimizacija vzdrževanja omrežja gozdnih cest narekuje oblikovanje mreže modelnih odsekov, na katerih je mogoče spremljati vlaganja in vrednotiti dolgoročne učinke opravljenih del. Na štirih modelnih odsekih gozdne ceste smo proučevali kratkoročne spremembe oblike prečnih profilov cestišča pri investicijskem vzdrževanju z minimalnim in optimalnim nasutjem posipnega materiala avtohtonega izvora ter dveh načinih utrditve materiala: dvakratnem prehodu valjarja in utrjevanje z vožnjo kamionov. Na podlagi numerične obdelave meritev prečnih profilov smo ugotovili značilno znižanje indeksa prečne neravnosti (IPN) pri tanko nasutih profilih in neznačilno povečanje IPN po simulaciji rabe na nevaljanih profilih. Povprečni prečni naklon vozišča, povprečna širina cestišča in povprečna globina jarka se niso značilno spremenili. Spremembe širine naprav za odvodnjavanje so v večini primerov nastale na račun zožitve vozišča, pri vseh načinih pa se je povečala relativna globina. Dolgoročne učinke proučevanih načinov vzdrževanja bo potrebno analizirati s ponovnimi meritvami in preveriti na primerljivih odsekih v različnih geoklimatskih razmerah, kar zahteva resno obravnavo koncepta modelnih odsekov.
Ključne besede: cestišče, gozdna cesta, gozdna prometnica, vzdrževanje cestišča, valjanje, indeks prečne neravnosti, modelni odsek
Objavljeno v DiRROS: 12.07.2017; Ogledov: 4303; Prenosov: 1850
.pdf Celotno besedilo (973,80 KB)

4.
5.
6.
Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh