Digitalni repozitorij raziskovalnih organizacij Slovenije

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:70-letnica univerzitetnega študija gozdarstva v Sloveniji : razvoj in izzivi
Avtorji:Bončina, Andrej (Avtor)
Jezik:Slovenski jezik
Tipologija:1.04 - Strokovni članek
Organizacija:LogoZGDS - Zveza gozdarskih društev Slovenije
Povzetek:V prispevku so opisani mejniki v razvoju študija gozdarstva v Sloveniji, temeljne značilnosti pedagoškega in razvojnega dela Oddelka za gozdarstvo in obnovljive gozdne vire ter nakazani razvojni izzivi. Univerzitetni študij gozdarstva se je začel leta 1949 v okviru Agronomske in gozdarske fakultete. Od začetka študija gozdarstva do danes je oddelek vzgojil več kot 2400 gozdarskih strokovnjakov, ki so zaznamovali razvoj gozdarstva v Sloveniji pa tudi stanje gozdov in podobo slovenskih krajin. Od ustanovitve do danes je oddelek bistveno prispeval k poznavanju gozdnih ekosistemov v Sloveniji, socio-ekonomskih razmer gozdnih posestnikov in družbenega okolja gozdarstva, razvoju gozdarskih disciplin in oblikovanju 'slovenske gozdarske šole'. Temeljne aktivnosti oddelka - pedagoško, raziskovalno in razvojno delo - sedaj potekajo v znatno drugačnih okoljskih, socialnih, ekonomskih in tehnoloških razmerah, kot so vladale nekoč. Predvsem spremembe okoljskih razmer zbujajo zaskrbljenost glede prihodnosti gozdov v Sloveniji. Podnebni scenariji so zaskrbljujoči, tveganja in negotovosti pri gospodarjenju z gozdovi se večajo. Nujno je prilagajanje gozdov in gospodarjenja z njimi, sicer bo v naslednjih desetletjih ogroženo zagotavljanje proizvodnih, ekoloških in socialnih funkcij gozda. Za prilagajanje je potrebno novo znanje, ki ga lahko zagotovijo le nove raziskave. Njihovi izsledki so skupaj s tujimi in domačim izkušnjami podlaga za dopolnjevanje pedagoških vsebin in upravljanja gozdov.
Ključne besede:Oddelek za gozdarstvo in obnovljive gozdne vire, Biotehniška fakulteta, pedagoško delo, raziskovalno delo, razvojno delo, obletnice, visokošolsko izobraževanje, gozdarstvo, Slovenija
Leto izida:2020
UDK:630*94
ISSN pri članku:0017-2723
OceCobissID:3736834 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS_ID:5635750 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:121
Število prenosov:22
Datoteke:.pdf PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (97,25 KB)
 
Nadgradivo:Gozd. vestn.
Zveza gozdarskih društev Slovenije
 
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
  
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:70 years of university study of forestry in Slovenia : development and challenges
Povzetek:The milestones in the development of university study of forestry in Slovenia and basic characteristics of pedagogic and development work of the Department of Forestry and Renewable Forest Resources are described and the developmental challenges indicated in this article. University study of forestry began in 1949 in the framework of Faculty of Agronomy and Forestry. From the beginning of the forestry study until today, the department has trained over 2400 forestry experts. They have marked the development of forestry in Slovenia as well as the condition of forests and image of Slovenian landscapes. From its establishment up to now, the department has significantly contributed to the knowledge of forest ecosystems in Slovenia, social and economic situations of forest owners and social environment of the forestry, development of the forestry discipline and forming of the 'Slovenian forestry school'. The basic activities of the department - pedagogic, research and developmental work - nowadays take place in environmental, social, economic and technological conditions that differ considerably from the past ones. Above all, the changes of the environmental conditions arouse concern about the future of forests in Slovenia. Climate scenarios are alarming; risks and uncertainty in forest management are increasing. Adjustment of forests and forest management is urgent, or ensuring of production, ecological and social functions of the forest will be endangered in the coming decades. New know-how is needed for the adjustment and only new researches can ensure it. Their findings together with foreign and local experiences form the basis for the complement of pedagogic topics and forest management.
Ključne besede:Department of forestry and renewable forest resources, Biotechnical faculty, pedagogical work, research work, developmental work, Slovenia, higher education, forestry


Nazaj